dinsdag 1 december 2015

Kerstlantaarn

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag kwam mijn dochter een dagje hobbyen ...toen hebben we elk een lantaarn gemaakt.
Was een hele leuke dag maar wat hebben we er een rommeltje van gemaakt , echt de hele tafel lag vol met knutselmaterialen ...maar we hebben we een hele gezellige dag gehad.

Het is een mdf lantaarn die ik eerst met witte gesso wit heb gemaakt , daarna ben ik het gaan versieren.
Voor de voorkant heb ik een magnolia stempel ingekleurd met mijn faber castel polychromos potloden en een kerstboom van leane creatief . De rand boven heb ik rondom beplakt met de ijspegel mal van Marianne Design en daarover nog een randje parels....dat was nog het meeste werk , het is gewoon zo'n slinger van de kerstboom die was eigenlijk veel te zwaar had alle soorten lijm geprobeerd maar ze kwamen steeds na beneden. Sandra gaf het al op die had zoiets van dan maar geen parels ..maar als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook zo haha ..dus de parels even opzij gelegd dat was iets voor later.
De rand onder heb ik beplakt met ijslands mos nog was besjes erbij gedaan.


Op deze kant heb ik nog een leuke bloementoef gemaakt, het takje is van Marianne Design.


Op deze kant heb ik de arreslee van Marianne Design geplakt met een kerstbloem gemaakt met de floral punch van Nellie Snellen.

Op de achterkant heb ik nog wat hertjes geplakt deze zijn van Yvonne Creations en verder heb ik over het hele lantaarntje nog wat losse sneeuwvlokjes geplakt. Toen was ik het hele lantaarntje rond geweest maar nog steeds geen parels rondom de bovenkant ...toen kwam mijn man thuis en die had wel een lijm die moest werken dus dat heb ik zaterdag nog gedaan ...maar je ziet wel het heeft even geduurd maar ze zitten erop haha..

Hier nog wat foto,s als er een theelichtje in brand ,staat heel gezellig .



Ik wil deze creatie mee laten doen bij,
KIC  #73 geen kaart maar een creatie
AnMaCreatief #51 alles mag
Cards2Create # Bye Bye Challenge

Zo dit was een heel verhaal ,leuk dat je even op mijn blog was. Bedankt voor de leuke berichtjes die jullie achter laten lees ze altijd met heel veel plezier.
Lieve groetjes Marja.

12 opmerkingen:

  1. Wow wat is die mooie geworden.
    Leuk dat je niet op hebt gegeven wat betreft de parels. het maakt het geheel echt af.
    Ook als ie brand geeft het een mooi effect.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig zo samen knutselen en wat een mooi resultaat MET de parels ;)
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige lantaarn. Super mooi gemaakt.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n dagje knutselen met je dochter. Je lantaarn is echt prachtig geworden, zo sfeervol als het lichtje brand. En je ziet de aanhouder wint.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige lantaarn die je schitterend hebt gedecoreerd. Tilda heb je schitterend ingekleurd!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige lantaarn Marja! Zo sfeervol, super mooi ingekleurde Tilda en heel mooie details :) Top!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je lantaarn ziet er prachtig uit!
    Gezellig om samen met je dochter te knutselen,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende lantaarn heb je ervan gemaakt Marja - supermooi gedaan.

    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een hele mooie lantaarn geworden leuk dat je mee doet bij KIC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een originele creatie. En het klopt ook helemaal, het is geen kaart, maar een echte creatie! Leuk dat je meedoet met de Kaartjes Inspiratie Challenge.

    Groetjes Esther DT KIC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig gedaan, echt een blikvanger. Leuk dat je meedoet met de decemberchallenge bij AnMaCreatief. Fijne feestdagen. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen